01 01 2017

info

In 2016 presenteerde de VBCN zich voor het eerst internationaal. Dat gebeurde met de tentoonstelling Connection middenin het centrum van Warschau. Geprint op grote billboards die aan het monumentale hek rondom Museum Lazienki Krolewskie waren bevestigd, waren 64 reproducties van kunstwerken uit 22 Nederlandse bedrijfscollecties te zien. Ruim 130.000 passanten maakten zo kennis met een representatief beeld van wat Nederland op het gebied van bedrijfscollecties te bieden heeft. De tentoonstelling in de buitenlucht ging vergezeld van een symposium waar VBCN-leden met Poolse collega's ervaringen en inzichten uitwisselden over de betekenis van kunst in het bedrijfsleven en de impact die dat heeft op het Nederlandse kunstklimaat. Internationaal bezien leverde de VBCN in 2016 verder een belangrijke bijdrage aan de tweedaagse bijeenkomst eind november van The International Association of Corporate Collections of Contemporary Art (IACCCA).